بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ "
« همکاری با مرکز خدمات در مسابقاتاعزام مبلغ به مدارس و همکاری با آموزش و پرورش »

96/09/07

استاد نظری

جلسه در زمینه پاسخگویی به شبهات مهدویت می­باشد:

1.حذف امام زمان از لحاظ تولد ( امام حسن عسگری نه دختر و نه پسر دارد). در اصول کافی آمده «لم یکن له ولدٌ ظاهرٌ» ظاهر در این روایت، بهترین دلیل است که امام حسن عسگری دارای فرزند است. اما ظاهر را حذف کرده اند و گفته اند که دلیلی دلالت بر وجود فرزند نیست. با توجه به اینکه لم یکن نفی است و ولد هم نکره می­باشد. پس نکره در سیاق نفی افاده عموم می­کند.

2. در اصول کافی آمده، بعد از امام حسن عسکری علیه السلامخلیفه (معتمد عباسی) خانه را می­گردند. (لالّا یکون ولد؛ این بهترین دلیلی است که ولدی هست).

3. چرا به قابله­ها گفته بودند که حامله­ها را معاینه کنند؟

4. در سامرا از اهل سنت می­پرسند چرا به این جا سرداب می­گویند؟ چون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریفمخفی است. بنابراین تولد امام زمان مهم­ترین سوژه است. در اصول کافی آمده است. «الکافی کافٍ لشیعتنا». حرفی غلط است. قرآن برای ما کافی است نه اصول کافی. این حدیث اشاره به این نکته دارد که امام صادق علیه السلامدر قرآن که حروف مقطعه است نسبت به حروف مقطعه که الکاف است این حرف نسبت به آن گفته­اند. دوم حدیث رأیت: همان پرچم است که هر پرچمی قبل از ظهور امام زمان بالا رود، شکست می­خورد. پرچمی که بر علیه امام زمان در دوره غیبت بالا رود، شکست می­خورد. اولا سند آن درست می­باشد. فرضا سند آن درست باشد. تخصصا از بحث خارج است نه تخصیصا.

در ادبیات مهدویت، امام غایب چیست؟ امام غایب نیست بلکه امام حاضر است. در حضور و غیاب، امادر ظهور و غیاب غایب است.

توقیت: وقت تعین کردن ؛کذب الوقاتون: هر کس زمانی برای آمدن امم زمان ادعا کرد کاذب است.

 

نمایش فایل های پیوست:


موضوعات: فرهنگی
   سه شنبه 13 شهریور 1397

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

دعای سلامتی
«اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً»
زاهدان و عابدانی که پیوندی با جهاد و شهادت و مبارزه ندارند خواسته یا ناخواسته دوستدار امام غائب اند نه امام قائم مطلوب اینان غائب آل محمد (ص) است نه قائم آل محمد «آیت الله جوادی آملی»
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
آمار
  • امروز: 5
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 396
  • 1 ماه قبل: 1210
  • کل بازدیدها: 86844
رتبه